duminică, 19 februarie 2012

Cum sa organizezi o campanie umanitara


Spiritul civic al romanilor e mult mai pronuntat in ultimii ani, multe campanii umanitare si de binefacere avand loc din anii 2000 incoace. De la salvarea Deltei Dunarii la ajutorul unor copii care au nevoie de ingrijire medicala speciala, miscarile de acest gen s-au inmultit semnificativ, foarte multi oameni fiind implicati, cel putin ca voluntari, in cauze umanitare.

Spre deosebire de mediul de afaceri sau industria divertismentului, de exemplu, campaniile umanitare nu produc bani, ci incearca sa-i stranga. Aceste actiuni sunt dificil de organizat si terminat cu succes pentru ca fondurile se strang cu dificultate, iar cei mai multi dintre oameni nu doresc sau nu pot sa doneze bani sau bunuri. Prin urmare, imaginea si impactul mediatic al campaniilor e esential pentru a reusi sa-ti atingi scopurile trasate la inceputul campaniei. Cea mai la indemana platforma pentru acest tip de campanie e folosirea internetului. Avantajele sale majore se potrivesc mana in mana cu politicile organizatiilor caritabile: e gratuit (sau oricum, intr-o proportie covarsitoare) si poate fi accesat de publicul tinta al oricarei campanii.

 La inceput, e important sa creezi interes pentru campania ta si asta se poate realiza cel mai usor printr-o serie de anunturi gratuite. Fie ca e vorba de bloguri, retele de socializare sau ziare, primul pas e acela de a-i face pe oameni sa stie ca problema pe care vrei tu s-o rezolvi exista. Anuntul respectiv trebuie sa contina toate detaliile campaniei, incluzand numele beneficiarului, datele cheie ale problemei- cauzele si urmarile bolii, impactul de mediu daca e un proiect ecologist etc. Multe publicatii media- situri de anunturi gratuite online, ziare, reviste, posturi de radio etc. vor accepta parteneriate cu organizatia ta, implicarea intr-un proiect umanitar fiind o sursa buna de imagine. Aceste campanii de anunturi trebuie sustinuta de activitati si-n moduri mai concrete, precum conferinte, concerte, publicarea de fluturase si alte materiale informative. Cu cat publicul potential contribuitor e sensibilizat din mai multe parti, cu atat cresc sansele ca sumele necesare de bani sau numarul de semnaturi necesar pot fi adunate in timp util.

Un aspect esential as campaniilor online trebuie sa fie interactivitatea. Mai ales in cazul unor cauze noi, complet necunoscute inainte, publicul s-ar putea sa aiba foarte multe intrebari si nelamuriri. O campanie buna va avea cativa responsabili de PR care vor raspunde intrebarilor puse de vizitatori, astfel creandu-se mai usor sentimentul de comunitate dinamica in jurul unui proiect. Una dintre caile cele mai accesibile de crestere a vizibilitatii e asociera cu situri sau bloguri care deja au un numar semnificativ de vizitatori. Multi bloggeri, mai ales dupa boomul acestui domeniu, se vor asocia cu cauze umanitare pentru a parea mai in ton cu valorile societatii traditionale romanesti. Acesti bloggeri au de regula o baza de cititori care sunt influentabili de sfaturile si afinitatile acestuia, asa ca a “avea de partea” ta mai multi bloggeri poate fi la fel de util din punctul de vedere al marketingului ca o campanie platita in media traditionala.

Tehnologia poate veni in intampinarea eforturilor unei campanii si trebuie exploata la maxim, pe cat posibil. Abonarile la email, alertele pe telefonul mobil, campanii prin SMS, jocuri sau animatii Flash, compatibile cu cele mai multe dintre calculatoare si alte elemente de altfel banale legate de tehnologie pot fi foarte utile intr-o campanie umanitara sau de sensibilizare. 

anunturi timisoaraanunturi timisoara

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu